Lokale besturen kunnen gebruik maken van de aankoopcentrales voor Hoppinpunten voor het leveren, onderhouden en indien gewenst ook het plaatsen van straatmeubilair en fietsvoorzieningen. Denk maar aan zitmeubilair, fietspompen, fietsboxen, fietslockers, maar ook schuilhuisjes, fietsoverkappingen, fietsnietjes en afvalbakken.
Met de formule van de aankoopcentrale wil WVI haar gemeenten maximaal ontzorgen. Zo nemen we de administratieve rompslomp over, vergemakkelijken we de aankoopkeuze en waarborgen we scherpe prijzen en aantrekkelijke condities.
Productcatalogus
Het aanbod aan straatmeubilair en fietsvoorzieningen (incl. leveranciers) hebben we samengebracht in een brochure. Die bevat een productcatalogus met
- technische details
- prijzen
- referentiefoto’s
- extra opties
- bestelprocedure
Lokale besturen in ons werkingsgebied kunnen de catalogus opvragen via mobiliteit [at] wvi.be.
Bestellingen & kortingen
De bestelling wordt rechtstreeks bij de leverancier geplaatst - niet alleen voor de Hoppinpunten, maar eventueel ook voor andere (her)inrichtingen van het openbaar domein.
Werkwijze
STAP 1 /
De gemeente treedt toe tot de aankoopcentrale via een gemeenteraadbeslissing. Download hier het modelformulier.
STAP 2 /
In de catalogus zoek je het straatmeubilair en/of de fietsvoorzieningen die je als gemeente wenst aan te kopen. Vervolgens plaats je de bestelling rechtstreeks bij de leverancier(s) via een bestelbon met onderstaande gegevens:
- de aard van de levering(en)
- de hoeveelheden
- de plaats van levering
- de (wenselijke) leveringsdatum, rekening houdend met de gegarandeerde levertijd van de leverancier
- etc.
STAP 3 /
De leverancier bevestigt de bestelling, en stemt verder af met de contactpersoon binnen de gemeente.