17/09/2012

Een nieuwe identiteit voor het suikerfabriekproject in Veurne

Het suikerfabriekproject krijgt dankzij een projectlogo en -website een eigen identiteit ter ondersteuning van de communicatiestrategie. 

Het suikerfabriekproject in Veurne, dat een gemengde stedelijke ontwikkeling is - met wonen, bedrijvigheid, natuur en parkgebied - is een belangrijk en groot project in de regio. De ontwikkeling van de site gebeurt in fasen en zou in 2025 volledig moeten gerealiseerd zijn.

Omdat het om een groot en belangrijk project gaat, besliste wvi, in samenspraak met de stad Veurne en de provincie West-Vlaanderen, een op maat gemaakte communicatie-strategie uit te laten werken en een eigen identiteit aan het project te geven.

Een onderdeel van die strategie is de missie die kan samengevat worden als "nieuw leven, nieuwe kansen". Dit werd de baseline bij het logo. Nieuw leven staat voor de mensen die er zullen komen wonen, bedrijven die er zich zullen vestigen, ontmoetingsmogelijkheden in het park... De nieuwe kansen volgen automatisch uit het nieuwe leven en verwijzen naar de toekomst.

De strategie wordt ondersteund door een eigen projectidentiteit waarvan het logo en de website de belangrijkste aspecten zijn. Het logo is gebaseerd op de vorm van de site die lijkt op een plectrum. Ieder thema - wonen, werken en natuur - kreeg een eigen kleur en de drie vlakken vloeien in elkaar over. Het logo draagt de naam suikerfabriek.be wat direct ook verwijst naar de website.

De website www.suikerfabriek.be , inclusief sociale media zoals Facebook, LinkedIn en Twitter, is een belangrijk middel in de communicatie over het project omdat hiermee een grote groep mensen bereikt wordt. De structuur is opgebouwd volgens de thema's wonen, werken, natuur en bevat daarnaast een luik mobiliteit omdat ook dit een belangrijk aspect is in het project. Mettertijd, als zal overgegaan worden tot verkoop van percelen en/of woningen, zal dit ook via de website kunnen.

Door middel van deze communicatiestrategie, de website, het logo en de bijhorende huisstijl hopen wvi en zijn partners, de stad Veurne en de provincie West-Vlaanderen, het project een grotere en positieve zichtbaarheid te geven.

Dit communicatietraject wordt gerealiseerd met financiƫle steun uit het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) dankzij het project Manage+ in het Interreg IVB programma Noordwest-Europa.

     

 

Tags